فعالیت‌های ساختمانی در اسفندماه بهبود یافت

عدد شامخ کل در اسفند ۱۴۰۰ به میزان ۵۸.۷۲ بوده که نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجهی داشت که نشان می‌دهد فعالیت در حوزه صنعت ساختمان در اسفند ماه نسبت به بهمن ماه رونق بیشتری یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از ایبنا، شامخ ساختمان در اسفند ماه ۱۴۰۰ به میزان ۵۸.۷۲ بوده است که افزایش ۵۰ واحدی را نسبت به ماه بهمن نشان می‌دهد.

بر اساس این آمار، مؤلفه‌های میزان سفارشات جدید مشتریان، میزان فعالیت‌های انجام شده، میزان فروش کالاها و خدمات، قیمت محصولات تولیدشده (خدمات ارائه شده) و قیمت خرید مواد اولیه یا لوازم مورد نیاز نسبت به ماه قبل افزایش قابل توجهی را تجربه کردند.

همچنین مؤلفه‌های مصرف حامل‌های انرژی و موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری شده کاهش داشتند. آمارها نشان داد شاخص انتظارات تولید در ماه آینده با رقم ۳۷.۲ نسبت به ماه قبل ۵۰.۹۷ با کاهشی قابل توجه، وضعیت فعالیت‌های ساختمانی در فروردین ماه را نسبت به اسفند ماه، پیش بینی می‌کند.

عدد شاخص انتظار بهبود فعالیت‌های کسب و کار در بین فعالان بخش ساختمان در فروردین ماه نسبت به اسفند ماه کاهش قابل توجهی داشت، در نتیجه پیش بینی می‌شود با توجه به تعطیلات نوروز، کاهش قابل توجهی در سرعت رشد فعالیت‌ها را در ماه آینده مشاهده کنیم.

با توجه به کاهش قابل توجه شاخص انتظارات تولید در ماه آینده نسبت به ماه قبل همچنین با در نظر گرفتن کاهش قابل توجه شاخص موجودی مواد اولیه یا لوازم خریداری شده، شاهد کاهش فعالیت‌های صنعت ساختمان در فروردین ماه خواهیم بود. البته پیش بینی می‌شود با توجه به رونق چشمگیر فعالیت‌ها در اسفند ماه همچنین فعالیت‌های طرح جهش ملی مسکن، این کاهش نسبت به ماه مشابه در سال گذشته شدت کمتری خواهد داشت.

گفتنی است، از میان شاخص‌های گوناگون اقتصادی که توسط کشورها و سازمان‌های بین‌المللی انتشار می‌یابند، شاخص (Purchasing Manager’s Index) PMI که در فارسی به اختصار «شامخ» نامگذاری شده است، یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی است که مورد پذیرش اکثر کشورهای توسعه‌یافته قرار دارد. در حال حاضر شاخص شامخ برای حدود ۲۹۰۰۰ بنگاه بخش خصوصی در بیش از ۴۰ کشور دنیا محاسبه و منتشر می‌شود.

۱۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

روزنامه ها و خبرگزاری ها

ارتباط با ما

  • آدرس : اصفهان - خیابان استانداری - کوی عمرانی ( شماره 13 )
  • کدپستی : 73613-81467
  • تلفن : 210 09 322 - 921 09 322 - 031
  • تلفن دفتر فروش : 24 111 322 - 031
  • فاکس : 31 195 322 - 031
  • پست الکترونیکی : Esfahan@hic-iran.com
  • فاکس دفتر مدیریت : 68 203 322 -031
  • https://www.instagram.com/zayandehrood.maskanco.ir/

Esfahan@hic-iran.com
info@hic-iran.com