انتشار گزارش مجمع سالانه «گروه سرمایه گذاری مسکن» در روزنامه دنیای اقتصاد 13/12/92

تقسیم 700 میلیارد ریال سود در مجمع گروه سرمایه‌گذاری مسکن

شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن سود نقدی 350 ریالی را به ازای هر سهم، میان سهامداران خود تقسیم کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت با مشارکت بیش از 94 درصدی سهامداران شرکت در تاریخ 5 اسفندماه امسال، تشکیل شد.
ترکیب هیات رییسه این مجمع شامل: بهروز امیدعلی به نمایندگی از بانک مسکن به عنوان رئیس؛ مصطفی ازگلی به نمایندگی از گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن به عنوان ناظر ، عبدالمجید دهقان به نمایندگی از شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان ناظر و سیروس آیدین، مدیر امور مالی و بودجه شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به عنوان منشی جلسه بودند. 
بعد از اعلام رسمیت جلسه، مهندس ایرج معزی؛ مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن گزارش فعالیت یکساله هیات مدیره را برای سال مالی منتهی به 30 آذرماه سال مالی 92 برای حاضران قرائت کرد. مهندس معزی به وضعیت بازدهی سهام شرکت اشاره کرد و گفت:  طی سال مالی 92، بازده هر سهم شرکت 131 درصد بوده است. هم چنین با عملکرد مطلوب گروه ، پیش‌بینی سود سال 92 با اعمال تعدیل مثبت 8/27 درصدی از 402 ریال اولیه به 514 ریال افزایش یافت. وی در ادامه گزارشی از وضعیت شروع پروژه‌های جدید و رئوس برنامه‌های آینده برای سهامداران حاضر در جلسه ارائه کرد.
در ادامه نیز بعد از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به پایان آذرماه سال 92 به تصویب حاضران در مجمع رسید. تصمیم‌گیری در خصوص سود نقدی سال مالی92 دستور بعدی جلسه مجمع بود که براساس نظر حاضران در مجمع، مقرر شد سود نقدی350ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران شرکت تقسیم شود که جمع کل سود تقسیم شده نیز معادل 700میلیارد ریال تعیین شد. 
مصوبات دیگر این مجمع نیز شامل انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی 93 و هم چنین روزنامه «دنیای اقتصاد» نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت به مدت یکسال بود.
انتخاب اعضای حقوقی هیات مدیره دستور دیگر مجمع شرکت بود که براساس رای گیری از سهامداران، اعضای حقوقی به ترتیب شامل «بانک مسکن»، «شرکت گروه سرمایه‌گذاری بانک مسکن»، «شرکت عمرانی مسکن گستر»، «شرکت سرمایه‌گذاری خوارزمی» و «شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی» برای مدت دو سال، انتخاب شدند. 
معرفی شرکت 
ششم اردیبهشت ماه سال 1369 خورشیدی، روزی مهم در تقویم مسکن ایران است. روز تاسیس شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن برای حضور موثر در پیشرفت صنعت ساختمان برای پاسخ و حضور مناسب، علمی و تخصصی به خانواده‌های ایرانی. اگرچه در بدو تاسیس، شرکت صرفا پاسخگوی نیاز مشتریان بانک مسکن بود، اما نگاه عمیق و دوردست بین، عرصه فعالیت شرکت را گستراند تا جایی که شرکت علاوه بر مسکن‌سازی که آماده سازی زمین، ساخت مجتمع‌های تجاری اداری، آموزشی، آزادراه‌ها، پل سازی و خطوط انتقال آب را هم به فعالیت خود افزود.
گستره جغرافیایی و عملیاتی شرکت با تاسیس 16 شرکت تابعه در 28 استان و 36 شهر مهم  کشور توسعه پیدا کرد. به این ترتیب شرکت رهبری سمفونی سازندگی مسکن را در حوزه‌های حضورش با احداث بیش از 8 میلیون متر مربع  فضای مسکونی در بیش از 60 هزار واحد و آغاز بیش از 10 هزار واحد در دست اجرا و 40هزار واحد در دست طراحی و مطالعه در دست گرفته است.
زنجیره ارزش شرکت شامل طراحی، تولید، فروش و خدمات پس از فروش،تضمین کننده جایگاه بالای مجموعه در این سال‌ها بوده است. 
اهتمام شرکت افزایش توان و قدرت فنی برای ورود به عرصه بازارهای جهانی است. رسیدن به چنین جایگاهی میسر نیست، مگر نیرویی فراتر از صنعت و آن نیروی انسانی ورزیده و متخصص است. 
«شناخته شدن به عنوان برگزیده استانی در بیش از 20 پروژه در سطح کشور»، «منتخب روش Q.F.D در بیش از 10 پروژه در سطح کشور»، « برگزیده به عنوان بهترین روش مدیریت ساخت در بیش از 4 پروژه در سطح کشور»، « اخذ تقدیرنامه سه ستاره جایزه ملی تعالی EFQM از موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی»، « اخذ گواهینامه اهتمام به کیفیت از سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران» و «اخذ گواهینامه ایزو 9001:2008 از MIC» همه و همه بخشی از افتخارات سال‌های درخشان فعالیت شرکت است. همچنین شرکت در حال حاضر عضو موثر تشکل‌های معتبری مانند انجمن صنفی تولید‌کنندگان و فن آوران صنعت ساختمان ، انجمن تحقیقات و توسعه، انجمن بتن ایران، انجمن مدیریت پروژه‌های ایران و انجمن انبوه‌سازان ایران است.
اکنون شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن یکی از بزرگ‌ترین و موثرترین فعالان صنعت ساختمان در کشور است. آخرین سرمایه ثبت شده شرکت دو هزار میلیارد ریال است و شرکت از سال 1382 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل شده و از سال 1383 در بازار بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است.
مرور کلی بر عملکرد شرکت
1- افزایش فعالیت‌های شرکت در قالب پروژه‌های مشارکتی در سبد درآمدی شرکت.
2- شروع پیاده سازی پروژه‌های با ساخت سریع و زودبازده در کلانشهرها.
3- تمرکز بر توسعه و ارتقای برند شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن.
4- حضور در بازارهای کشورهای منطقه به منظور صدور خدمات فنی و مهندسی.
5- بازنگری استراتژی‌های سازمان و هدفگذاری و به روز رسانی اهداف سازمان.
6- تداوم اجرا و پیگیری پروژه‌های بهبود و حضور در جایزه ملی تعالی سازمانی
(INPE Award) در سال 1391 با رویکرد ارتقای سطح سرآمدی شرکت.
7- تداوم طراحی و بهبود فرآیندهای سازمان در شرکت مادر و شرکت‌های تابعه، بازنگری مدل حاکمیتی شرکت براساس ساختار و فرآیندهای جدید و بازنگری شناسنامه شغل‌های شرکت.
8- تداوم استقرار سیستم مدیریت ریسک (ERM) براساس مدل مبتنی بر تحقیقات علمی و مورد پذیرش جوامع و صنایع داخلی و بین‌المللی.
9- پذیرش دو شرکت سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و زاینده‌رود در فرابورس.
10- توسعه هم‌افزایی میان شرکت‌های تابعه گروه از طریق برگزاری پنج دوره هم‌اندیشی فصلی مدیران گروه در شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، چالوس و تهران و ارتقای عمکرد هلدینگ با نظرسنجی از شرکت‌های تابعه.
برنامه‌های آتی
* افزایش سهم بازار شرکت با تکیه بر تعریف پروژه‌هایی با توجیه اقتصادی مناسب.
* ارتقای برند شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن.
* تشکیل کمیته بازاریابی و  فروش و تمرکز هرچه بیشتر بر نیازهای بازار.
* پیاده‌سازی روش‌های نوین فروش و پیش‌فروش در شرکت.
* افزایش سهم پروژه‌های شاخص و مجموعه‌های تجاری- اداری و لوکس.
* توسعه فعالیت‌های شرکت با استفاده از ساز و کار بازار املاک و مستغلات.
* افزایش پروژه‌های مشارکتی در سبد درآمدی شرکت.
* توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی از طریق حضور در بازار کشورهای منطقه.
* تدوین و بهبود نقشه‌ استراتژی و کارت امتیازی متوازن (BSC) در سطح شرکت مادر و شرکت‌های تابعه.
* پیگیری پیاده‌سازی و بهبود فرآیندهای کسب و کار و اهتمام به ارزیابی اثربخشی و کارآیی فرآیندها.
* بازنگری مدل ارزیابی عملکرد شرکت‌ها و توسعه آن مبتنی بر جاری‌سازی استراتژی‌ها و تعالی سازمانی.
* ارتقای سطح هم‌افزایی در طول زنجیره ارزش گروه از طریق اقداماتی نظیر تداوم هم‌اندیشی‌های فصلی مدیران گروه با رویکرد بهبود تعاملات، تداوم نظرسنجی از شرکت‌های تابعه و پیگیری حوزه‌های قابل بهبود با هدف ارتقای سطح عملکرد هلدینگ، بازنگری در ماموریت و مدل تعاملات شرکت سامان و واحدهای بازاریابی و فروش شرکت‌ها با هدف چابک‌سازی و اثربخش نمودن عملیات بازاریابی و فروش و...
* پیگیری استقرار کامل مدیریت ریسک.
* ارتقای سطح کنترل‌های داخلی از طریق تقویت نظام حسابرسی داخلی.







نسخه چاپی
۱۴ اسفند ۱۳۹۲ ۱۳:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

روزنامه ها و خبرگزاری ها

ارتباط با ما

  • آدرس : اصفهان - خیابان استانداری - کوی عمرانی ( شماره 13 )
  • کدپستی : 73613-81467
  • تلفن : 210 09 322 - 921 09 322 - 031
  • تلفن دفتر فروش : 24 111 322 - 031
  • فاکس : 31 195 322 - 031
  • پست الکترونیکی : Esfahan@hic-iran.com
  • فاکس دفتر مدیریت : 68 203 322 -031
  • https://www.instagram.com/zayandehrood.maskanco.ir/

Esfahan@hic-iran.com
info@hic-iran.com