معرفی

معرفی مرکز خرید فیروزه

موقعیت

دو خیابان چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در مرکز شهر اصفهان از دوران صفویه به عنوان شاه راه های اتصال شمال و جنوب اصفهان به یکدیگر به شمار می آمده اند. این دو خیابان از طریق پل تاریخی سی و سه پل که اکنون یکی از پر تردد ترین مسیر های پیاده رو بر روی رودخانه زاینده رود می باشد به یکدیگر اتصال پیدا کرده اند. نوار سبز حاشیه رودخانه زاینده رود و استقرار مراکز تجاری و فرهنگی و گردشگری و هتل ها در حاشیه این دو خیابان و عبور خط متروی شمال به جنوب اصفهان در امتداد این خیابان سبب شده این منطقه از رونق اقتصادی و گردشگری ویژه ای برخوردار باشد. مجتمع فیروزه در ابتدای خیابان چهارباغ بالا و به فاصله 100 متری از پل تاریخی سی وسه پل واقع می باشد .

چرا نام فیروزه ؟

 

شهر اصفهان از دیر باز به شهر گنبدهای فیروزه ای معروف بوده است یکی از وجوه تمایز معماری چشم نواز اسلیمی دوران صفوی جلوه گری رنگ آبی فیروزه ای که نماد فرح و رضایت از پروردگار است، در آثار معماری این شهر می باشد. بطوریکه می توان از رنگ فیروزه ای به عنوان شناسنامه بصری شهر اصفهان نام برد.

حفظ ارزشهای سنتی معماری ایرانی ، و برآوردن نیاز های روز شهروندان و گردشگران ، در دسترس بودن لوکس بودن و برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی مناسب از دقدقه های طراحی این مجتمع بوده است در طراحی و اجرای این مرکز خرید از المان های معماری سنتی اصفهان یعنی کاشی های فیروزه ای استفاده شده است همچنین سقف سازه طوری طراحی شده است ضمن ایجاد فضائی مدرن مطابق نیاز های روز شهری  تداعی کننده گنبد های فیروزه ای اصفهان باشد، وجود پله برقی ها، آسانسور و راه پله های متعدد و قوس های ویدها و راهرو های مجتمع که مطابق با استانداردهای روز دنیا جانمائی شده اند باعث شده گردش در مجموعه به امری لذت بخش و سرگرم کننده برای بازدید کنندگان تبدیل شود و نیز وجود رستوران با سالن پذیرائی بیش از 1000 متر مربع و فودکورت با  بالکن مشرف به منظره سی و سه پل و رودخانه و حاشیه سبز اطراف رودخانه زاینده رود برای مشتریان تجربه ای بی نظیر فراهم آورده است.

       

فود کورت

 

امروزه مراکز خرید دیگر تنها به عنوان مرکزی جهت تامین کالا ، پوشاک و خدمات مطرح نیستند . با توجه به نیاز خریداران و مراجعین و باتوجه به استانداردهای روز دنیا طراحان و مالکان مراکز خرید در مسیر تبدیل شدن به مراکز تجمعات اجتماعی قدم بر می دارند.

 

قطعا برای رسیدن به این استاندارد توجه به تمامی جزئیات اهمیت ویژه‌ای دارد و در این بین نقش تاثیر‌گذار و کارکرد واحدهای غذایی و نوشیدنی بر هیچ‌کس پوشیده نیست تامین سلایق و ذائقه کلیه مراجعه کنندگان به مراکز خرید و نیاز به تامین سریع وعده های غذایی در حین خرید سبب پیداش مدل های جدید ارائه غذا و نوشیدنی در مراکز تجاری شده است. مراجعه کنندگان می توانند در حین خرید خود در سریع ترین زمان سلیقه های مختلف اعضا خانواده را در وعده غذایی تامین کنند و تمامی آن ها در یک مکان در کنار هم از تنوع غذایی استفاده کنند . در مرکز خرید فیروزه با علم به این موضوع توسط 10 واحد ارائه کننده خوراک و نوشیدنی در فودکورت مجموعه در فضای سالن پذیرایی بالغ بر 750 متر مربع و بالکن 250 متر مربع با ویوی بی نظیر رودخانه زاینده رود و سی و سه پل این امر محقق گردیده است.

 

رستوران :

 

در بالاترین طبقه مرکز خرید فیروزه و بر زیر طاق گنبد مانند آن رستورن این مجموعه واقع می باشد که این رستوران با 1008 متر سالن پذیرائی و سقف قوسی و نمایی مشرف به رودخانه زاینده رود و پل تاریخی سی و سه پل فضائی بی نظیر و چشم نواز برای مراجعه کنندگان فراهم آورده است.

 

مشخصات پروژه :

 

v    سه طبقه زیر زمین با کاربری پارکینگ به تعداد 127 پارکینگ

v    چهار طبقه تجاری به تعداد 61 واحد به مساحت 3547 متر مربع

v    یک واحد تجاری بزرگ در سه طبقه به مساحت 1109 متر مربع

v  یک طبقه فود کورت شامل 10 واحد به مساحت 414 متر مربع و فضای مشاعی به مساحت 741 متر مربع و تراس روباز به مساحت 207 متر مربع

v    یک طبقه شامل رستوران با سالن پذیرائی به مساحت 1008 متر مربع

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

v      مجموع مساحت مفید قابل واگذاری  6265 متر مربع

v      مجموع مساحت ناخالص    16778  متر مربع

v    مساحت کل زمین : 2357 متر مربع

 

افتخارات:

 

اسکلت فلزی این مجتمع برنده موفق به کسب جایره ملی سازه برتر فولادی کشور در سال 2017 شده است .

کاتولوگ مرکز تجاری فیروزه


 

  

 

 
 

 

  

 

 
 

 

 

 

 
 

 

 

 

 
 

 
     

نمای پروژه تجاری فیروزه

nama4
nama2


موقعیت مکانی نقشه